Ryzyko i skutki uboczne powiększania ust

Jeśli planujesz uzyskać powiększanie ust, ważne jest, aby rozważyć ryzyko i skutki uboczne procedury. Istnieje kilka powszechnych zagrożeń związanych z powiększaniem ust, w tym alergia, reakcja alergiczna i siniaki. Jednak te zagrożenia zazwyczaj ustępują w ciągu kilku tygodni. Bardziej rzadkie, ale nadal możliwe ryzyko obejmuje opóźnione guzki zapalne, które mogą pojawić się miesiące lub lata po zabiegu. Do najczęstszych przyczyn powstawania guzków zapalnych z opóźnieniem należą zabiegi czyszczenia zębów, szczepienia i silne zastrzyki wirusowe.

Wypełniacze skórne zawierające kwas hialuronowy

Istnieją przeciwwskazania do stosowania wypełniaczy skórnych zawierających kwas hialuronowy. FDA wydała komunikat dotyczący bezpieczeństwa dla osób stosujących urządzenia bezigłowe do podawania kwasu hialuronowego i innych wypełniaczy do ust. Pacjentów zachęca się do omówienia wszelkich dolegliwości i unikania przyjmowania określonych leków na tydzień przed zabiegiem. Wypełniacze skórne są bezpieczne, niedrogie i tymczasowe. Mogą trwać od czterech do dwunastu miesięcy i mogą stworzyć miękki, naturalny wygląd. Przed zabiegiem zaleca się pacjentom unikanie doustnych leków przeciwzapalnych i aspiryny przez co najmniej tydzień.

Kwas hialuronowy i silikonowe wypełniacze skórne nie są zatwierdzone przez FDA do powiększania ust. FDA ostrzega przed wstrzykiwaniem tych produktów w piersi, pośladki i przestrzenie między mięśniami. Używanie ich do konturowania ciała na dużą skalę może spowodować długotrwały ból, infekcje lub trwałe blizny. Ważne jest, aby przed wykonaniem jakichkolwiek zabiegów skonsultować się z lekarzem, ponieważ wypełniacz wstrzyknięty przez niedoświadczonego lekarza może spowodować trwałe uszkodzenie.

Chociaż istnieje szereg przeciwwskazań do stosowania wypełniaczy skórnych na bazie kwasu hialuronowego, należy pamiętać, że powiększanie ust ma dwa cele: powiększenie i zdefiniowanie ust oraz określenie granicy. W przeszłości jeden produkt dermalny z kwasem hialuronowym służył obu celom. Jednak te cele wymagają wielu zabiegów i technik, aby osiągnąć najlepszy możliwy rezultat estetyczny.

Zastrzyki z botoksu

Zastrzyki z botoksu są skutecznym sposobem na poprawę wyglądu ust. Są one wstrzykiwane do mięśnia nad górną wargą w celu jego rozluźnienia. Powoduje to obrzęk wargi na zewnątrz i zmniejszenie linii wokół ust. Efekty tych zastrzyków są tymczasowe i mogą trwać do czterech miesięcy.

Botox jest rodzajem neuromodulatora, który blokuje sygnały nerwowe do mięśnia, co powoduje jego rozluźnienie. Jest on zatwierdzony przez FDA do leczenia linii zmarszczek, kurzych łapek i zmarszczek czoła. Botox może być również stosowany w leczeniu fałdu wargowego lub linii marionetki.

W NYC powiększanie ust jest jednym z najbardziej popularnych zabiegów kosmetycznych. Ponieważ usta są tak ważnym elementem twarzy, wielu pacjentów stara się je powiększyć i sprawić, by wydawały się pełniejsze. W zależności od leczonego obszaru, wstrzyknięcie botoksu może spowodować, że usta będą wyglądały młodziej, będą pełniejsze i bardziej zdefiniowane. Inni pacjenci mogą być leczeni z powodu cienkich ust, utraty objętości związanej z wiekiem i gumowego uśmiechu.

Jeśli zdecydujesz się na zabieg, upewnij się, że wybierasz licencjonowanego lekarza z doświadczeniem. Niedoświadczony lub słabo wyszkolony wstrzykiwacz może spowodować poważne skutki uboczne. Zapytaj lekarza o jego wykształcenie, certyfikaty zarządu i szkolenia. Ponadto, poproś o zdjęcia przed i po jego lub jej pacjentów. Upewnij się, że wyniki, które widzisz są satysfakcjonujące i naturalnie wyglądające.

Liposukcja

Przed przystąpieniem do zabiegu powiększania ust należy omówić z lekarzem wszelkie dolegliwości zdrowotne. Jeśli jesteś palaczem lub cierpisz na inne schorzenia, nie powinnaś poddawać się zabiegowi. Należy również powiedzieć lekarzowi o wszelkich alergiach, które możesz mieć.

Powiększanie ust metodą iniekcyjną może być wykonane w gabinecie lekarskim. Lekarz znieczuli obszar, a następnie poda wypełniacz. Niektórzy lekarze podają również zastrzyki z blokadą nerwów, które są podobne do środków znieczulających, które poda Ci dentysta. Możesz również zastosować lód do ust przed zabiegiem, co może pomóc w odrętwieniu. Dobrym pomysłem jest również unikanie alkoholu przez 24 godziny przed zabiegiem. Alkohol jest znanym rozcieńczalnikiem krwi, więc może spowodować zasinienie i obrzęk w miejscu wstrzyknięcia.

Po wstrzyknięciu wypełniacza do ust należy unikać wysokich temperatur przez co najmniej 48 godzin po zabiegu. Ponadto należy unikać wszelkiej aktywności fizycznej, która może zwiększyć obrzęk. Okłady z lodu i aloesu mogą również pomóc w przypadku obrzęku i zasinienia. Wskazane jest również unikanie całowania i forsownych ćwiczeń po zabiegu.

Jeśli masz skłonności do alergii, powinieneś omówić je z lekarzem przed zabiegiem. Większość pacjentów nie doświadcza żadnych poważnych skutków ubocznych, chociaż siniaki i obrzęki są powszechne po zabiegu. Może to trwać przez kilka dni lub nawet tydzień.

Reakcje alergiczne

Podczas gdy sama procedura jest bezpieczna i skuteczna, ważne jest, aby pacjenci byli świadomi możliwych reakcji alergicznych. Chirurg może wykonać testy alergiczne na pacjentach przed zabiegiem. Istnieje kilka rodzajów powiększania ust. Pacjenci mogą mieć powiększanie ust poprzez zastrzyki tłuszczu lub implanty. Kolagen był kiedyś najczęściej stosowanym wypełniaczem dermalnym, ale nowsze wypełniacze są znacznie bezpieczniejsze. Niemniej jednak niektórzy pacjenci mogą być uczuleni na kolagen i mogą być kandydatami do przeprowadzenia testów alergicznych.

Pewna kobieta, która miała reakcję alergiczną po otrzymaniu wypełniaczy do ust w listopadzie ubiegłego roku, twierdzi, że doznała ciężkiej reakcji alergicznej i jej usta powiększyły się ośmiokrotnie. W rzeczywistości musiała być hospitalizowana po wystąpieniu silnej reakcji alergicznej. Chociaż jej usta nie były tak duże jak wcześniej, uważała, że nie pasują do jej twarzy. Lekarz wstrzyknął jeden ml wypełniacza do jej górnej i dolnej wargi.

Innym ważnym czynnikiem pozwalającym uniknąć reakcji alergicznej jest wybór lekarza, który ma doświadczenie w wykonywaniu zabiegów kosmetycznych. Upewnij się, że lekarz posiada certyfikat zarządu i przeszedł dodatkowe szkolenie. Należy również poprosić o zdjęcia przed i po przeszłych pacjentów, aby określić ich zadowolenie z wyników. Jeśli wyniki nie są zadowalające, poszukaj innego lekarza.

Po zabiegu powiększania ust, usta mogą być wrażliwe i obolałe. Okłady z lodu, aloes i krem z witaminą K mogą pomóc zmniejszyć ból i obrzęk. Należy również unikać intensywnych ćwiczeń przez 24 do 48 godzin. Ćwiczenia mogą nasilić obrzęk i zasinienie.

Krwawienie wokół miejsca wstrzyknięcia

Jeśli myślisz o powiększeniu ust, możesz być zaniepokojona możliwym ryzykiem krwawienia wokół miejsca wstrzyknięcia. Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby uniknąć tego problemu. Po pierwsze, porozmawiaj z lekarzem o wynikach, które chcesz od zabiegu. Jeśli rozważasz posiadanie powiększonych ust, musisz być z nim lub nią szczery na temat swoich oczekiwań.

Należy unikać forsownych zajęć przez pierwsze 24 do 48 godzin po zabiegu. Lód i krem z arniki pomogą zmniejszyć obrzęk. Możesz również zastosować lód zawinięty w cienką szmatkę do obszaru. Lód może również pomóc zmniejszyć swędzenie i ból. Należy również unikać latania lub spędzania zbyt wiele czasu w środowisku o podwyższonym ciśnieniu. Ważne jest również, aby nie pocić się zbyt mocno, co może zwiększyć ryzyko infekcji w miejscu wstrzyknięcia.

Po wykonaniu zabiegu należy spodziewać się wystąpienia pewnych zasinień. Obszar wokół miejsca wstrzyknięcia może wyglądać na ciemny i mieć niebieskawy odcień. Może też wyglądać na cętkowany lub nawet czarny. Jeśli zasinienie jest problemem, należy zwrócić się do lekarza, aby zapobiec powikłaniom.

Zasinienie, które występuje po wstrzyknięciu wypełniacza do ust jest wynikiem nakłucia przez igłę naczyń krwionośnych. Obszar ten jest bardziej unaczyniony niż reszta ciała, więc każde przebite naczynie krwionośne spowoduje powstanie siniaka. Podczas zabiegu lekarz powinien używać igły o tępej końcówce, aby stworzyć tylko jeden punkt wejścia.

Unikanie alkoholu po zabiegu powiększania ust

W ciągu kilku dni po zabiegu powiększania ust należy unikać spożywania alkoholu. Alkohol rozrzedza bowiem krew i może powodować siniaki. Ponadto, alkohol może zwiększyć ryzyko wystąpienia obrzęku po zabiegu. Należy unikać picia alkoholu do czasu pełnego wyzdrowienia po zabiegu powiększania ust.

Unikanie alkoholu po zabiegu powiększania ust jest ważne dla zapewnienia optymalnych rezultatów. Alkohol rozrzedza krew i może prowadzić do powstawania siniaków, obrzęków i stanów zapalnych. Alkohol jest również środkiem rozszerzającym naczynia krwionośne, dlatego nie należy go spożywać na 24 godziny przed lub po zabiegu. Niezależnie od rodzaju wybranego wypełniacza ust, ważne jest, aby unikać alkoholu przez co najmniej 24 godziny po zabiegu.

Ważne jest również, aby ograniczyć swoją aktywność po zabiegu powiększania ust. Wykonywanie forsownych czynności może zwiększyć tętno i nasilić obrzęk warg. Dodatkowo, ćwiczenia powodują pocenie się, co może podrażnić miejsca wstrzyknięcia. Jeśli to możliwe, unikaj alkoholu, ćwiczeń i innych szkodliwych substancji.

Alkohol wpływa na płytki krwi, co może zwiększyć szanse na zakażenie. Ponieważ usta są wrażliwą częścią twarzy, po zabiegu mogą pojawić się siniaki lub krwawienie. Co więcej, alkohol może również powodować zatrzymanie płynów i obrzęk. Unikanie alkoholu zmniejszy te efekty uboczne i pozwoli Ci szybciej cieszyć się nowymi ustami.