Mezoterapia igłowa - czy są jakieś skutki uboczne?

Mezoterapia igłowa – czy są jakieś skutki uboczne?

Istnieje kilka różnych rodzajów mezoterapii igłowej. Być może zastanawiasz się, czy mezoterapia igłowa jest dla Ciebie odpowiednia. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć jest to, że będziesz musiał przejść badanie fizyczne, aby określić, czy jesteś dobrym kandydatem do tego zabiegu. Możesz również oczekiwać, że otrzymasz krem znieczulający, aby znieczulić obszar. Lekarz użyje jednorazowych igieł i rozwiązań, które są odpowiednie dla konkretnych potrzeb. Lekarz użyje następnie igły ustawionej pod kątem, aby zaaplikować roztwór do środkowej warstwy skóry.

Zachęcamy do zapoznania się z materiałem, który powstał przy współudziale h-beauty.pl

Mezoterapia igłowa

Mezoterapia jest bezpieczną procedurą, ale istnieją pewne efekty uboczne, których należy być świadomym. Jednym z częstych efektów ubocznych jest obrzęk. Najprawdopodobniej będzie to wyglądać jak małe, podniesione guzki, które nie są bolesne w dotyku. Obrzęk powinien ustąpić sam w ciągu kilku dni.

Chociaż istnieją pewne zagrożenia związane z mezoterapią, są one bardzo rzadkie. Najbardziej znaczącym ryzykiem jest zakażenie skóry. Jest to szczególnie częste, jeśli zabieg jest wykonywany w niehigienicznym środowisku. Inne efekty uboczne są znacznie mniej poważne i bardzo rzadkie. Niektórzy pacjenci mogą otrzymać przed zabiegiem znieczulenie miejscowe, aby zmniejszyć ewentualny dyskomfort.

Podczas procesu aplikacji lekarz przeprowadzi badanie fizyczne w celu postawienia właściwej diagnozy i oceny stanu skóry. Po ustaleniu diagnozy, lekarz nałoży krem znieczulający na obszar, na którym będzie stosowana mezoterapia. Lekarz użyje jednorazowych igieł i roztworu odpowiedniego dla danego schorzenia. Następnie lekarz użyje igły ustawionej pod kątem, aby wstrzyknąć roztwór do środkowej warstwy skóry.

Wyniki badań nad mezoterapią wykazały, że leczenie przynosi podobne korzyści jak inne rodzaje terapii ogólnoustrojowych. Na przykład jest skuteczniejszy niż fizjoterapia u pacjentów ze specyficznym bólem szyi lub niskiego odcinka kręgosłupa. Istnieje jednak kilka drobnych działań niepożądanych, których należy się spodziewać podczas zabiegu.

Mezoterapia była początkowo przeznaczona dla osób z podstawowymi warunkami medycznymi, ale obecnie jest stosowana z powodów kosmetycznych, takich jak usuwanie tłuszczu. Stosuje się ją również do tonizowania opadającej skóry. Jeśli masz jakiekolwiek schorzenia, powinieneś rozważyć mezoterapię przed podjęciem decyzji o poddaniu się zabiegowi.

Lekarz wykonujący mezoterapię powinien być licencjonowany. Zabieg nie jest odpowiedni dla osób z epilepsją lub innymi poważnymi schorzeniami. Nie jest również zalecany dla pacjentów z aktywnymi implantami lub luźną skórą. Mezoterapia jest ogólnie bezpieczna, ale nadal należy upewnić się, że ćwiczysz i zdrowo się odżywiasz. Powinnaś być również świadoma kosztów z tym związanych.

Mezoterapia jest skuteczną metodą leczenia utraty włosów i redukcji tkanki tłuszczowej, może być również stosowana do redukcji zmarszczek i cellulitu. Zabieg polega na wstrzykiwaniu mikroskopijnych ilości środków farmaceutycznych, witamin i ekstraktów roślinnych do mezodermy, czyli warstwy tłuszczu pod skórą. Możesz również otrzymać leki na receptę, które pomogą Ci poradzić sobie z ewentualnym dyskomfortem lub bólem. Możesz również rozważyć mezoterapię bezigłową, która wykorzystuje technologię ultradźwiękową do wtłaczania składników pod skórę.

W badaniach klinicznych mezoterapia jest skuteczna w leczeniu miejscowego bólu i ograniczeń funkcjonalnych. W badaniu przeprowadzonym przez Monticone i wsp. stwierdzono znaczącą poprawę w zakresie bólu według skali VAS w sześciu z siedmiu prób. Stwierdzili oni również, że mezoterapia może być skuteczną metodą leczenia dysfunkcji stawu krzyżowo-biodrowego.

Zalecenia dla osób

Jeśli rozważasz mezoterapię igłową w przypadku swojego problemu skórnego, jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed umówieniem się na wizytę. Po pierwsze, proces mezoterapii igłowej obejmuje badanie fizykalne, które pomaga lekarzowi określić Twój problem skórny. Następnie lekarz przygotowuje obszar zabiegowy za pomocą środka miejscowo znieczulającego i używa mikroigły do dostarczenia składników do skóry. W zależności od potrzeb, zabieg ten może wymagać kilku sesji, aby wyleczyć problem skórny.

Chociaż mezoterapia igłowa może być komfortowym doświadczeniem, nie powinna być wykonywana u osób z fobią igłową. Aby zmniejszyć ból, należy położyć się lub podnieść nogi. Inne zalecane techniki obejmują unikanie ekspozycji na słońce i forsownych ćwiczeń przez 24 godziny. Można również zażyć dostępne bez recepty środki przeciwbólowe, aby uczynić zabieg bardziej komfortowym.

Proces mezoterapii igłowej polega na wstrzykiwaniu wybranych kompozycji odżywczych do głębokich warstw skóry. Substancje aktywne zawarte w zabiegu wpływają korzystnie na zdrowie skóry. Nakłucia igłą powodują mikrouszkodzenia w skórze, co zmusza ją do samoregeneracji i budowy nowych tkanek.

Jak każdy zabieg, mezoterapia wymaga kilku sesji. Harmonogram tych sesji zależy od leczonego schorzenia oraz rodzaju stosowanych mieszanek. Niektórzy lekarze zalecają zabiegi raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu. Inni mogą zalecić sesje podtrzymujące raz lub dwa razy w roku. Należy również wziąć pod uwagę fakt, że mezoterapia nie jest lekiem na wszystko.

Przed przystąpieniem do mezoterapii igłowej należy skonsultować się z lekarzem. Jeśli lekarz zaleci mezoterapię, należy zapytać go o ryzyko i skutki uboczne tego zabiegu. Należy również dowiedzieć się o rodzaju roztworu stosowanego podczas zabiegu. Może się to różnić w zależności od rodzaju zabiegu, jaki masz, obszaru zabiegowego i Twojego wieku.

Do osób, które powinny unikać mezoterapii igłowej należą kobiety w ciąży i matki karmiące, osoby z cukrzycą, wirusowym zapaleniem wątroby typu C oraz problemami z wątrobą, nerkami lub tarczycą, a także osoby o wskaźniku masy ciała powyżej 30. Osoby o znanej nadwrażliwości na którąkolwiek z substancji składowych mezoterapii również powinny jej unikać.

Zalecenia dla osób z określonymi schorzeniami

Mezoterapia polega na wprowadzaniu igły w określony obszar ciała w celu leczenia lub łagodzenia choroby. Praktyka ta ma długą historię. Hipokrates na przykład stosował kaktus w leczeniu bólu ramion, a Chińczycy stosują akupunkturę od ponad dwóch tysięcy lat. W XIX wieku wynalezienie wydrążonej igły umożliwiło wstrzykiwanie substancji. W 1952 roku dr Michel Pistor opracował technikę leczenia bólu i zaburzeń naczyniowych. Został odznaczony Legią Honorową, najwyższym odznaczeniem narodowym dla bohaterów narodowych.

Osoby wrażliwe na igły powinny porozmawiać ze swoim lekarzem o alternatywach dla mezoterapii igłowej. Zabieg ten jest ogólnie bezpieczny dla większości ludzi, choć osoby z chorobami podstawowymi zachęca się do zasięgnięcia porady lekarskiej przed poddaniem się mu. Najczęstszy rodzaj mezoterapii polega na zastosowaniu igieł. Pacjenci mogą również otrzymać zabieg poprzez mechaniczny pistolet lub krem znieczulający.

Chociaż mezoterapia nie ma aprobaty FDA, wiele ze stosowanych składników jest zatwierdzonych przez FDA do leczenia innych schorzeń. Korzystanie z tych składników w mezoterapii jest zatem uważane za off-label use, dlatego ważne jest, aby skonsultować się z profesjonalistą medycznym przed poddaniem się procedurze. Ponadto, różni lekarze mogą stosować różne preparaty, więc najlepiej jest szukać licencjonowanego lekarza, który specjalizuje się w mezoterapii, aby zminimalizować wszelkie ryzyko i skutki uboczne.

Pacjenci z pewnymi warunkami medycznymi mogą zdecydować się na wypróbowanie mezoterapii, w tym pacjenci z rakiem. Na przykład, osoby z obrzękiem limfatycznym mogą stosować mezoterapię w celu leczenia związanego z chorobą obrzęku rąk i nóg. Obrzęk limfatyczny występuje, gdy w wyniku leczenia raka węzły chłonne i tkanka limfatyczna w ramionach i nogach są opuchnięte.

Badania wykazały również, że mezoterapia jest skuteczna w przypadku miejscowego bólu i ograniczeń funkcjonalnych. W sześciu z siedmiu badań odnotowano statystycznie istotną poprawę w skalach oceny wyników. Oprócz mezoterapii pewne ćwiczenia są zalecane dla osób z określonymi schorzeniami.

Mezoterapia jest formą wstrzykiwania specjalnych roztworów do środkowej warstwy skóry. Leczy uszkodzenia skóry i poprawia osłabione krążenie krwi. Stosowane rozwiązania różnią się w zależności od obszaru, który jest poddawany zabiegowi oraz wieku i potrzeb pacjenta.

Konieczne jest przeprowadzenie większej ilości badań w tej dziedzinie. Dalsze badania powinny wykorzystywać standaryzowane protokoły mezoterapii i odpowiednią wielkość próby do analizy statystycznej. Ponadto w dalszych badaniach należy porównać wyniki z odpowiednią farmakologiczną terapią systemową. Metoda ta jest skuteczna i bezpieczna, ale powinna być stosowana po przeprowadzeniu pełnego wywiadu klinicznego.