Jesteś zmuszony brać leki co określony czas? Męczy Cię już stanie w kolejkach w przechodni, bądź dzwonienie na stale zajętą linię? Teraz już nie musisz tego robić, wystarczy kilka minut, a swoje recepty będziesz otrzymywał online!
W jaki sposób zamówić receptę przez Internet?
Aby uzyskać receptę online musisz zalogować się na swoim Internetowym koncie pacjenta!
Jedyne co należy wykonać to zgłoszenie potrzeby na receptę. Wystarczy wcześniej wybrać przechodnie i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, gdyż to w jego ręce trafi wniosek o Twoją receptę. Następnie musisz wejść na swoje internetowe konto pacjenta, wchodząc w zakładkę “Recepty”. I w miejscu “Moje recepty” powinna znajdować się Twoja wcześniej zamówiona recepta. W tej zakładce możesz użyć również wyszukiwarki leków, bądź wyszukiwać przy pomocy nazwiska lekarza lub nazwy placówki.
Pamiętaj, iż w ten sposób możesz zamówić receptę tylko na leki, które zażywasz od określonego okresu czasu, zatem na leki, które lekarz już kiedyś Tobie przepisał.
Gdy będziesz w wyszukiwarce leków i znalazłeś lek, który masz ochotę zamówić – zaznacz kwadracik znajdujący się obok nazwy leku(najedź myszką na punkt i kliknij przycisk). W momencie gdy zaznaczysz wszystkie leki, które potrzebujesz, ostatnim krokiem będzie naciśnięcie niebieskiego przycisku “Zamów receptę” i kliknij potwierdź. Również gdy masz na to ochotę w komentarzu do zamówienia możesz spisać relację do lekarzu o twoim aktualnym stanie zdrowia i samopoczuciu.
Wartym zapamiętania jest fakt, iż to lekarz, który otrzyma od Ciebie zamówienie na leki decyduje końcowo czy nadal stale potrzebujesz leczenia bez dodatkowych konsultacji czy badań.
Jakim sposobem sprawdzić czy otrzymasz zamówioną receptę?
Oczekując dłuższą chwilę na wiadomość o potwierdzeniu otrzymania recepty, nie musisz czekać w niewiedzy o jej stanie realizacji. W każdej chwili możesz upewnić się samodzielnie czy ją otrzymałeś. Wystarczy, że ponownie zalogujesz się na swoje internetowe konto pacjenta, wchodząc w zakładkę “Recepty” – te słowa są twórczością specjalistów strony odbierzporadnik.pl. Następnie wchodzisz w opcję “Moje recepty”, gdzie otrzymasz wszystkie potrzebne informacje.
W zakładce “Moje recepty” możesz sprawdzić na jakim etapie jest twoje zgłoszenie o e-receptę, a poinformuje Cię o tym kolor kropki znajdującej się obok zgłoszenia, przy której występuje komunikat :
– Zielona kropka, oznacza akceptacje, czyli twoja e-recepta została wystawiona i możesz ją odebrać,
– Czerwona kropka, oznacza odrzucone, czyli lekarz nie zaakceptował Twojej prośby. Oczywiście lekarz ma w pełni prawo do odrzucania twojego zgłoszenia, jednakże powinieneś się z nim skontaktować! Lekarz posiada możliwość napisania do Ciebie wiadomości z powodem rezygnacji i zalecenia na przykład kolejnej diagnozy,
– Żółta kropka, oznacza etap weryfikacji, czyli twoje zgłoszenie o e-receptę jest jeszcze rozpatrywane przez lekarza,
-Niebieska kropka, oznacza “Wysłano“, czyli twoja recepta została wysłana do przychodni POZ.
Co jeśli zrobiłeś błąd w zamówieniu?
W twoim zakresie praw posiadasz również możliwość do rezygnacji z prośby o receptę przed tym jak lekarz zacznie ją weryfikować – na przykład z powodu złego wyboru leku. Gdy otrzymałeś rezygnację, możesz również ponowić prośbę o receptę, jeżeli recepta na takie same leki została już zaakceptowana w przeszłości
Istnieje również szansa, iż placówka przez którą próbujesz zamówić swoją receptę online nie obsługuje jeszcze tej funkcji online. Wtedy podczas wykonywania zamówienia, wyskoczy błąd, że e-recepta nie może być zrealizowana. W tym momencie wyskoczy informacja, aby skontaktować się z daną przychodnią podstawowej opieki zdrowotnej(POZ)
Podobne tematy